Етика користування мобільним зв'язком

Міністерство освіти і науки України та національний оператор мобільного зв’язку Київстар підписали Меморандум про співробітництво в рамках соціальної програми Київстар Мобільна культура.

Зробимо крок до цивілізованого спілкування!

Знання і виконання Правил мобільного етикету — це ознака вихованості та високої культури спілкування абонента.

Компанія Київстар радить усім абонентам мобільного зв’язку дотримуватися рекомендацій, які допоможуть гармонійно поєднувати особисту свободу абонента та повагу до інтересів його оточення:

  • Намагайтеся вимикати мобільний телефон там, де є застереження «Будь ласка, вимкніть ваш мобільний телефон» — наприклад, у літаках чи у медичних закладах.

  • Пам’ятайте, що треба переводити свій мобільний телефон у режим «без звуку» або користуватися послугою «Голосова пошта» у театрах, музеях, на виставках, у кінотеатрах, на ділових зустрічах та переговорах. Отже, ваш мобільний телефон не порушить захід несподіваним гучним сигналом (рингтоном).

  • Оберіть рингтони, які будуть приємні вам, і водночас не турбуватимуть ваше оточення. Уникайте встановлення на свій мобільний телефон рингтонів, які можуть образити чи збентежити інших людей (нецензурні вислови, грубі вирази та неприємні звуки).

  • Установіть мінімальну гучність сигналу мобільного телефону на час, коли ви відпочиваєте разом з іншими людьми — наприклад, у ресторані чи кафе.

  • Сідаючи за кермо, вимкніть гучність телефону і не відволікайтеся на дзвінки — це робить поїздку безпечнішою.

  • Якщо під час вистави або в бібліотеці вам терміново необхідно написати текстове повідомлення, вимкніть сигнали клавіатури.

  • Перебуваючи в бібліотеці, переведіть ваш мобільний телефон у режим «без звуку», а при необхідності відповісти на дзвінок розмовляйте неголосно і згідно по суті справи.

  • Знаходячись в офісі, не забувайте брати з собою мобільний телефон, навіть коли ненадовго залишаєте своє робоче місце.

  • У громадських місцях: магазинах, транспорті, ліфті тощо намагайтеся розмовляти мобільним телефоном максимально тихо та коротко, щоб не заважати присутнім розмовою.

  • Не використовуйте чужі мобільні телефони у своїх цілях та не повідомляйте їх мобільні номери третім особам без дозволу.

  • Тестування власного телефону на рівень гучності рингтонів краще здійснювати вдома, а не в громадських місцях.

  • Фотографуючи або знімаючи відео на свій мобільний, поважайте приватне життя інших людей. Запитайте про дозвіл, перш ніж когось фотографувати або знімати.

  • Більшість сучасних моделей телефонів можуть фіксувати номери, з яких був зроблений виклик, і повідомляти своїх власників про пропущені дзвінки. Якщо вам не відповіли негайно, не треба повторювати виклик — зачекайте, коли абонент зможе передзвонити вам.

  • Небажано дзвонити людині щодо робочих питань на мобільний телефон у його вільний час, а саме: до початку й після завершення офіційного робочого дня, а також у вихідні та святкові дні. Для особистих дзвінків також існують обмеження з 9:00 до 22:00. Якщо все ж необхідно порушити ці правила й подзвонити, краще перепросити та запитати про можливість говорити з вами, а розмовляти недовго й по суті.

  • Поважайте право людини на особисте життя — не читайте текстові повідомлення й не переглядайте список дзвінків у чужому телефоні без дозволу.

  • Розкажіть про мобільний етикет друзям.