Обережно — телефонні шахраї! Частина перша

Нові технології — нові ризики. За останні кілька років мобільний зв'язок та онлайн-банкінг стали невіддільною частиною нашого життя, а разом із ними розквітли нові схеми телефонного шахрайства. Щоб не потрапити на гачок злочинців, досить запам'ятати кілька простих правил.

 

Пропущений виклик з підозрілого номера

Ви отримуєте пропущений виклик з номера, що не починається на телефонний код України +380. У іншому випадку вам можуть зателефонувати з номера, дуже схожого на номер офіційної організації: банку, державної установи чи гарячої лінії. Таким чином злочинці на іншому кінці дроту спонукають вас перетелефонувати та витратити кошти на дзвінок. Якщо ви не встоїте, скоріш за все у слухавці почуєте тишу, музику чи автовідповідач. Іноді шахраї роблять навіть так, що за виклик платить той, хто його прийняв.

Що робити?

Отримали виклик з підозрілого номера? Не поспішайте відповідати — спершу перевірте його в інтернеті. Якщо телефонують з-за кордону або ви просто не чекаєте на цей виклик, краще не брати слухавку. 

 

Банківська картка «заблокована»

Вам повідомляють про те, що ваша банківська картка заблокована, та просять перетелефонувати на вказаний номер для з'ясування подробиць. Іноді зловмисники самі телефонують з невідомого номера. Людина на іншому кінці дроту може назватися представником банку та під різними приводами розпитувати про дані вашої картки. 

Що робити?

Не називайте жодних даних і покладіть слухавку. Можете перетелефонувати в офіційний контакт-центр оператора або банку та повідомити про отриманий досвід — вони додадуть номер шахраїв у чорний список. 

 

Перевірка картки в банкоматі

Ви отримуєте SMS про банківську операцію, яку не здійснювали. У повідомленні є номер, на який вас просять зателефонувати. Окрім виманювання особистих даних, зловмисники також часто направляють своїх жертв до банкомата і просять виконати якісь дії — нібито задля перевірки. Насправді ж все це робиться лише для того, щоб вкрасти ваші кошти. 

Що робити?

Перше, що варто зробити у такій ситуації — негайно покласти слухавку. Можете перетелефонувати в офіційний контакт-центр оператора або банку.

 

Дзвінок від оператора

Вам телефонує представник вашого мобільного оператора або банку та під певним приводом просить набрати на телефоні комбінацію цифр і знаків. Майте на увазі: якщо ви виконаєте вказівки шахрая, то з вашого рахунку спишуться гроші.

Що робити?

Припиніть розмову та повідомте про неї офіційним представникам вашого оператора або банку.

 

Псевдоакції

Ви отримуєте повідомлення або телефонний дзвінок із подібною інформацією:

  • Надішліть SMS на короткий номер та отримайте подарунок.
  • Надішліть номер банківської картки та отримайте подарунок.
  • Зателефонуйте на номер та отримайте подарунок.
  • Зв'яжіться з нами та візьміть участь у розіграші.

Що робити? 

Перевірте джерело. Інформацію про всі акції «Київстар» завжди можна знайти на нашому сайті або на офіційних сторінках у соцмережах.