Новини і акції

Київстар протидіє кібершахрайству та підтримує гру «Zдолай шахрая»

29.12.2020

З вересня 2020 року понад 36 тисяч українців ознайомились з основними видами кібершахрайства та способами уникнення втрат від зловмисників в інтернеті. Це стало можливим завдяки онлайн грі «Zдолай шахрая», яку розробила «Українська міжбанківська Асоціація членів платіжних систем «ЄМА» за підтримки Агентства США з міжнародного розвитку в рамках гранту, наданого Проєктом USAID «Трансформація фінансового сектору». Київстар підтримав ініціативу ЄМА.

«Асоціація «ЄМА» зібрала експертизу в сфері протидії платіжному шахрайству, яку напрацювала протягом 20 років у співпраці з фінансовими установами та правоохоронними органами, і запакувала її в легкий та веселий формат освітньої онлайн-гри «Zдолай шахрая». Гра знайомить користувачів з типовими прийомами та маніпуляціями, які використовують кіберзлочинці, та вчить, як на них не піддаватися. Це симуляція, де гравці потрапляють у змодельовані ситуації різних видів платіжного шахрайства та отримують інформацію про наслідки прийнятих рішень і поради щодо виявлення шахрайства та дієвих засобів захисту. Кожній ситуації відповідає картка з зображенням монстра-шахрая, натиснувши на неї, гравець проходить одну схему платіжного шахрайства та дізнається про її ознаки й методи захисту», - пояснює Олександр Карпов, директор ЄМА.

Наразі гра складається з 57 тематичних частин, які симулюють різні види платіжного шахрайства: телефонне, банкоматне та кредитне шахрайство, викрадення SIM-картки, шахрайські розіграші призів, опитування та інтернет-крамниці, шахрайство на дошках оголошень, у сферах працевлаштування та заробітку в інтернеті, туризму та розваг, фішинг, шкідливе програмне забезпечення, програми-вимагачі, геймінг-шахрайство тощо. У цілому за три місяці користувачі інтернет здійснили 328 766 спроб здолати шахраїв в грі. 264 449 спроб (80.4%) були успішними.

«Мобільний телефон нині – це не просто засіб зв’язку, але й інструмент, який дозволяє проводити фінансові та інші операції. Відповідно, більшу цінність становить уже не сам гаджет, а інформація, яку він містить. І користувач повинен уміти захистити власні дані, розуміти, з якими ризиками він регулярно має справу, а також знати як реагувати у випадку «зустрічі» з шахраями», - говорить Юрій Прокопенко, директор з кібербезпеки Київстар.

Нагадаємо, що в липні 2020 року телеком-оператор також став генеральним партнером Всеукраїнської інформаційної програми Національного банку України #ШахрайГудбай. Розвиток безпечного інтернету є одним із пріоритетних напрямків корпоративної соціальної відповідальності Київстар. Компанія активно протидіє мобільному шахрайству та попереджає абонентів про необхідність захисту особистих даних. Також у лютому 2020 року Київстар разом із Міністерством цифрової трансформації та Уповноваженим Президента з прав дитини запустили інформаційну кампанію #Не_ведись та просвітницький портал https://stop-sexting.in.ua/  з метою захисту дітей в інтернеті.