close

Обрати: регіон район

Новини та акцiї

Київстар у 1-му кварталі 2016 року: розвиток 3G, зростання споживання послуг, лояльність клієнтів

12.05.2016

Зростання фінансових показників компанії обумовлене успішним розвитком зв’язку 3G, збільшенням обсягів споживання послуг, особливо – мобільного інтернету, та зміцненням лідерства в абонентських уподобаннях – найвищий NPS на телеком ринку.

У 1 кв 2016 Київстар досяг позитивних фінансових результатів попри складну макро-економічну ситуацію в країні, інфляційні процеси та посилення конкуренції. Київстар продовжує розвивати мережу 3G, надаючи послуги зв’язку нового покоління у понад 600 населених пунктів, де мешкає 40% населення України. На фінансові показники компанії вплинуло зростання споживання послуг – особливо мобільного інтернету, що посилюється вже кілька кварталів поспіль. Також Київстар утримує лідерство на телеком ринку як оператор з найбільш лояльною абонентською базою – найвищий індекс NPS.

У 1 кв 2016 чиста операційна виручка національного телеком-оператора виросла на 12%, у порівнянні з тим же періодом 2015 року, та досягла майже 3,5 млрд грн. Дохід від послуг мобільного зв'язку склав 3,2 млрд грн, що на 13% вище, ніж в аналогічному кварталі 2015 року. Це стало можливим завдяки успішним комерційним активностям, зростанню споживання послуг (особливо мобільного інтернету). Доходи від мобільної передачі даних зросли на 76% у результаті активного будівництва мережі 3G, поширенню смартфонів і спеціальним тарифним планам для користувачів мобільного інтернету.

Кількість абонентів мобільного зв'язку щодо 1 кв 2015 року зменшилась на 3%, до 25,3 млн, що обумовлено зростанням конкуренції на телеком ринку. У той же час, порівняно до попереднього періоду, рівень відтоку абонентської бази знизився на 2%. Абоненти збільшили споживання голосових послуг (MoU) на 7%, а мобільного інтернету – на 52%. Як результат, ARPU мобільного зв'язку в 1 кв 2016 досяг 42 грн, що на 16% вище в порівнянні з тим же періодом 2015 року.

Доходи від послуг фіксованого зв'язку збільшилися до 259 млн грн, що на 11% більше, ніж у 1 кв 2015. Зростання доходів у цьому сегменті обумовлене популярністю послуги «Домашній Інтернет», яка принесла компанії 148 млн грн, на 26% більше, ніж у 1 кв 2015. Кількість домогосподарств, які використовують цей сервіс, залишається стабільною, на рівні майже 815 тисяч. При цьому ARPU клієнтів виріс на 27%, до 61 грн.

EBITDA в 1 кв 2016 збільшилась на 43%, до 1,83 млрд грн, а маржа EBITDА зросла на 11,3 відсоткового пункту, до 52,6%. Росту маржинальності було досягнуто завдяки збільшенню доходів, зниженню ставок інтерконекту та оптимізації операційних витрат.

Капітальні інвестиції за 1 кв 2016 склали 249 млн грн і, в основному, були спрямовані на модернізацію діючої мережі GSM і розвиток 3G.

У 1 кв 2016 Київстар перерахував до бюджетів різних рівнів майже 927 млн грн податків і відрахувань.

 

 

 

 

Ключові показники діяльності Київстар у 1-му кварталі 2016 року в порівнянні з попереднім періодом

Фінансові та операційні показники (млн грн)

 

1 кв. 2016

 

1 кв. 2015

 

1 кв. 2016/2015

Чиста операційна виручка

3,478

3,092

12%

Виручка від послуг мобільного зв’язку

3,210

2,851

13%

Виручка від послуг фіксованого зв’язку

259

233

11%

EBITDA

1,830

1,278

43%

EBITDA margin

52,6%

41,3%

11,3 п.п.

Капітальні витрати (не враховуючи плату за ліцензію)

249

742

(66%)

Капітальні витрати / виручка LTM

22%

17%

5,0 п.п.

Мобільний зв’ язок

   

Чиста операційна виручка

3,220

2,859

13%

в тому числі виручка мобільного інтернету

496

281

76%

Абоненти (млн)

25,3

26,1

(3%)

в тому числі абоненти мобільного інтернету*

10,34

11,3

(8%)

ARPU (грн)

42

36

16%

MOU (хв.)

572

536

7%

MBOU (Мб дата-трафік)

229

150

52%

Фіксований зв’ язок

   

Чиста операційна виручка

259

233

11%

Чиста операційна виручка ШСД

148

117

26%

Абоненти ШСД (тис.)

814,8

827

(1%)

ARPU ШСД (грн)

61

48

27%

  • З лютого 2016 року Ки ївстар застосовує новую метод ологію обліку активн и х кл і ент і в моб і льного і нтернет у . В загальній кількості користувачів не враховуються абоненти, які отримують послуги MMS через точку доступу GPRS .
Допомогти?