Профілактика мобільного шахрайства
Мобільні послуги Київстар популярні й це іноді призводить до того, що зловмисники намагаються отримати їх безкоштовно або коштом інших абонентів. Київстар прагне захистити своїх клієнтів від недобросовісних користувачів мобільних послуг, тому активно протидіє мобільному шахрайству.
Щоб запобігти кібершахрайству
Київстар підтримує проєкт Національного банку України #ШахрайГудбай. Це інформаційна кампанія НБУ з протидії платіжному шахрайству, мета якої — підвищити рівень фінансової грамотності, зокрема пояснити правила безпеки під час роботи з платіжними картками й системами та мобільними рахунками. Дізнайтеся більше про фінансові махінації в інтернеті.
Ми закликаємо всіх наших абонентів уважно ставитися до підозрілих пропозицій і, якщо потрібно, уточнювати всю інформацію, зателефонувавши до цілодобової інформаційно-сервісної служби за номером 0 800 300 466 (дзвінки з номерів мереж фіксованого та мобільного зв’язку України не тарифікуються).
Інформацію про всі акції, які проводить компанія, ви можете знайти на сторінках цього сайту.
Види мобільного шахрайства
Щоб не потрапити на гачок мобільних шахраїв, ознайомтеся з найпоширенішими видами мобільного шахрайства.
Перемога в акції, якої не існує
Використання простих паролів
Розсилка SMS на номери абонентів Київстар
Викрадення SIM-карти
Мобільні віруси
Вимагання грошей
Шахрайство з картками поповнення
Перемога в акції, якої не існує
На телефон абонента надходить, начебто з номера оператора, коротке повідомлення про те, що він виграв цінний приз, і, щоб отримати його, потрібно переказати незначні кошти на номер або ж зателефонувати за ним.
Рекомендації:
- Не поспішайте переказувати гроші або відправляти персональні дані третім особам! Якщо ви отримали таке SMS або дзвінок з інформацією про виграш, перевірте достовірність цього повідомлення. Зверніться до сервісної служби оператора за номером 0 800 300 466 та уточніть всі деталі.
- Також звертаємо вашу увагу на те, що будь-яка рекламна акція компанії Київстар завжди широкомасштабна й відповідає корпоративним стандартам. Тому будьте особливо уважними, якщо в приватному порядку чи за допомогою сумнівного оголошення вам пропонують здійснити будь-які дії з вашим мобільним телефоном, особливо якщо це стосується коштів на вашому мобільному рахунку.
Київстар — велика компанія, тому ми завжди діємо чесно, відкрито та масштабно.
Враховуючи, що відповідно до ст. ст. 69,70 Закону України «Про телекомунікації», номерний ресурс видається оператору з метою законного вторинного перерозподілу, тобто, виділення абонентам, абонент має право використовувати телефонний номер тільки з метою отримання телекомунікаційних послуг. Продавати, передавати або якимось іншим чином відчужувати на комерційній основі свій телефонний номер абонент права не має.
Будь-який розподіл телефонних номерів без наявності відповідних дозвільних документів є порушенням законодавства, а саме: Закону України «Про телекомунікації» та «Правил надання і отримання телекомунікаційних послуг», які затверджені Постановою Кабінету Міністрів України № 295 від 11.04.2012 року, що полягає у використанні SIM-карт як складової частини кінцевого телекомунікаційного обладнання на комерційній основі. Такі дії споживачів телекомунікаційних послуг мають також ознаки діяльності, що здійснюється без відповідних дозволів/ліцензій, та спричиняє значну матеріальну шкоду оператору телекомунікацій.
Як не потрапити на гачок мобільних шахраїв:
- Не надто довіряйте інформації, яку отримуєте від незнайомців через мобільний телефон, перевіряйте її.
- Не повідомляйте коди поповнення рахунків незнайомим особам.
- Не передавайте третім особам логін та пароль від Мій Київстар.
- Пам’ятайте, що співробітники Київстар не телефонують, щоб дізнатись коди чи паролі з SMS, тож зберігайте їх у таємниці, щоб не відкрити доступ шахраям до ваших коштів.
- Не переходьте за посиланнями в SMS та в інших повідомленнях, які надходять від невідомих номерів та незнайомців, щоб не втратити кошти.
- Перевіряйте послуги, які надаються за короткими номерами, на нашому сайті або за номером 0 800 300 466](tel:0800300466).
- Якщо телефонує незнайомець і просить натиснути комбінацію цифр, не робіть цього не перевіривши запит на нашому сайті або за номером 0 800 300 466.
- Не передавайте жодної інформації про ваші банківські картки та рахунки за запитом незнайомця. Перевіряйте запит — зателефонуйте в банк за телефоном, який вказано на офіційному сайті.
- Щоб шахраї не скористалися вашою особистою інформацією, встановлюйте PIN-код на SIM-карту та пароль блокування телефону.
- Аби вберегти свій мобільний номер від шахраїв, що прив'язаний до інтернет-банкінгу, перейдіть на контракт або зареєструйте свій номер на паспорт — це можна зробити у будь-якому магазині Київстар.
- У жодному разі не давайте свій телефон у руки незнайомцям.
Що робити, якщо ви потрапили на гачок мобільних шахраїв
Якомога швидше повідомити про те, що сталося, в правоохоронні органи за тел. 102 та в Київстар за номером 0 800 300 466.
Якщо після своєчасного звернення на рахунку зловмисника буде знайдено кошти потерпілого, то його рахунок заблокують, а гроші повернуть на рахунок постраждалого. Якщо коштів на рахунку не буде, щоб повернути їх, потрібне відповідне рішення суду.
Будьте пильними та не вагайтеся звертатися за консультацією чи порадою до Київстар.