Мобільні послуги Київстар популярні, й це іноді призводить до того, що зловмисники намагаються отримати їх безкоштовно, за рахунок інших абонентів. Київстар прагне захистити своїх клієнтів від недобросовісних користувачів мобільних послуг, тому активно протидіє мобільному шахрайству.

Ми закликаємо всіх наших абонентів уважно ставитися до підозрілих пропозицій і, якщо потрібно, уточнювати всю інформацію, зателефонувавши до цілодобової інформаційно-сервісної служби за номером 0 800 300 466 (дзвінки з номерів мереж фіксованого та мобільного зв’язку України не тарифікуються).

Інформацію про всі акції, які проводить компанія, ви можете знайти на сторінках цього сайту.

Види мобільного шахрайства

Щоб не потрапити на гачок мобільних шахраїв, ознайомтеся з найпоширенішими видами мобільного шахрайства.

  • Перемога в неіснуючій акції

    На телефон абонента надходить, начебто з номера оператора, коротке повідомлення про те, що він виграв цінний приз, і, щоб отримати його, потрібно переказати незначні кошти на номер або ж зателефонувати за ним.

    Рекомендації: не поспішайте переводити гроші або відправляти персональні дані третім особам! Якщо ви отримали таке SMS або дзвінок з інформацією про виграш, не полінуйтеся перевірити достовірність цього повідомлення. Зверніться до сервісної служби оператора за номером 0 800 300 466 та уточніть всі деталі.

    Також звертаємо вашу увагу на те, що будь-яка рекламна акція компанії «Київстар» завжди широкомасштабна й відповідає корпоративним стандартам. Тому будьте особливо уважними, якщо в приватному порядку чи за допомогою сумнівного оголошення вам пропонують здійснити які-небудь дії з вашим мобільним телефоном, особливо якщо це стосується коштів на вашому мобільному рахунку.

    Київстар — велика компанія, тому ми завжди діємо чесно, відкрито та масштабно.

  • Використання простих паролів

    Пароль — це секретне слово або набір символів що призначені для підтвердження особи чи її повноважень. Зловмисники, які заволоділи паролем отримують всі права користувача. Як вони це роблять?

    • Прямий перебір. Перебір можливих допустимих символів в паролі. Наприклад, паролі типу «12345», «qwerty» дуже легко підібрати за першими символами на клавіатурі.
    • Підбір за словником. Метод засновано на припущені, що в паролі використовуються існуючі слова якогось словника або їхня комбінація з можливим додаванням або заміною символів. Наприклад, паролі «password», «default», «guest», «ivan1234», «p@ssw0rd», здвоєні слова «stopstop», «passpass».
    • Метод соціальної інженерії. Метод засновано на припущені, що користувач в якості пароля використав особисті дані: ім’я, прізвище, дату народження тощо. Наприклад. «ivpetrov123», «1/1/1970», номер телефона, номер ІПН, назва міста.

    Хоча використовувати складні паролі важливо, близько 40% користувачів інтернету вибирають паролі, які легко відгадати автоматично.

    Рекомендації:

    • Пароль не повинен бути занадто коротким, оскільки так простіше його підібрати. Найчастіше рекомендують використовувати паролі не менше 8 символів.
    • Пароль не повинен складатись лише із цифр.
    • Пароль не повинен бути словниковим словом або сполученнями слів.
    • Пароль не повинен складатись із загальнодоступної інформації про користувача.
    • Бажано, щоб в паролі були використані букви (з різними регістрами), цифри та спеціальні символи (#, $, * і т.д.).
    • Не використовуйте один пароль більш ніж в одному акаунті.
    • Не розголошуйте логіни та паролі третім особам.
    • Використовуйте антивірусні програми.
    • Регулярно змінюйте паролі в своїх акаунтах.
  • Розсилка SMS на номери абонентів Київстар

    Почастішали випадки масової розсилки SMS абонентам. Ці повідомлення можуть вводити в оману й спонукати встановити шкідливе програмне забезпечення для мобільних телефонів, що в результаті спричиняє з’єднання з короткими номерами і несанкціоноване зняття коштів з рахунків абонентів.

    Рекомендації: не поспішайте переходити за посиланням. Спочатку рекомендуємо звернутися до оператора та дізнатися про послуги, які надаються за короткими номерами (на сайті або за номером 0 800 300 466). Київстар перевірить надану інформацію та вживе необхідних заходів. Контент-провайдера, що здійснив несанкціоновану розсилку, буде покарано.

  • Викрадення SIM-картки

    Якщо у вас вкрали мобільний телефон з SIM-картою (або ви загубили мобільний телефон з SIM-картою), зловмисники можуть телефонувати, користуватися банківськими послугами або використовувати переадресацію на міжнародні номери з високою вартістю зв’язку. У результаті на вашому балансі утворюється величезна заборгованість, особливо якщо ви втратили телефон за кордоном.

    Рекомендації: щойно ви розумієте, що втратили телефон, знайдіть спосіб подзвонити до сервісної служби оператора за номером 0 800 300 466 і заблокуйте SIM-карту.

  • Мобільні віруси

    Абонент отримує повідомлення від знайомого (чи з будь-якого іншого телефону) повідомлення такого характеру: «Привіт, як справи! У мене програма ХХХ не працює. Скачай і перевір що з нею http:// ... », або «Тут відео з тобою. Сайт http:// ... ». Якщо цікавість візьме верх, і ви перейдете за посиланням, ризикуєте отримати вірус на телефон. Наслідки цього можуть бути різні: від пошкодження антивірусної програми й розсилки спаму від вашого імені до отримання зловмисниками доступу до вашої конфіденційної інформації, значного збільшення обсягу інтернет-трафіку, погіршення якості інтернет-підключення та збільшення витрат за користування послугами.

    Рекомендації: будьте обережні, завантажуючи неперевірені або сумнівні додатки, програми, переходячи за посиланнями на невідомі ресурси. Також не відкривайте і не запускайте вкладені файли невідомого походження. Перевіряйте інформацію, скориставшись порадами та рекомендаціями користувачів в інтернеті або зайшовши на офіційний сайт компанії. Правильно завершуйте роботу додатків і програм, а також інтернет-браузера, закінчивши роботу в мережі, та не переходьте за підозрілими посиланнями.

    Будьте уважні та перевіряйте правильність написання адреси посилання, щоб не перейти на сайти, створені зловмисниками та за написанням схожі на популярні ресурси. Якщо завантажений додаток, пропонує прийняти участь в акції, розпродажі, опитуванні де необхідно відправити SMS або повідомити іншу інформацію (PIN-код, пароль, код поповнення), радимо звернутись на офіційний сайт компанії.

  • Вимагання грошей

    Механіка обману полягає у тому, що зловмисники телефонують (найчастіше серед ночі) й повідомляють, що близька абоненту людина потрапила в халепу, й щоб її визволити, потрібна значна сума коштів. Гроші потрібно переказати на номер або передати особисто в найкоротший термін. Довірливі люди, наприклад, батьки «постраждалого», під впливом емоцій переказують шахраям на рахунок або віддають значні кошти, навіть не намагаючись перевірити отриману інформацію.

    Рекомендації: одне з найголовніших правил — завжди намагатися зберігати спокій. Спочатку уточніть у своїх друзів, близьких, чи дійсно вони потрапили в біду й потребують вашої допомоги. Будьте уважними, якщо отримаєте подібне повідомлення.

  • Шахрайство з картками поповнення

    Київстар прагне захистити своїх клієнтів від недобросовісних користувачів мобільних послуг, тому активно протидіє мобільному шахрайству.

    Шановні абоненти, просимо всіх бути уважними при купівлі карток поповнення рахунку Київстар (далі — картка). Київстар рекомендує: аби захистити себе від можливих незаконних дій, дотримуйтесь таких нескладних правил:

    1. Купуючи картку, варто надавати перевагу спеціалізованим магазинам, що реалізують картки поповнення рахунку як компанії «Київстар», так і інших операторів;
    2. Купуючи картку в будь-яких інших місцях, намагайтесь поповнювати рахунок та перевіряти його стан у присутності продавця одразу після покупки;
    3. Купуючи картку, отримайте касовий чек, який підтверджує факт покупки карти саме в цьому пункті продажу. Чек необхідно зберігати до моменту підтвердження оператором факту поповнення рахунку;
    4. Якщо виникають технічні проблеми з поповненням рахунку придбаною карткою (випадково стерті цифри коду поповнення, механічні пошкодження картки тощо) зверніться до оператора, зателефонувавши за номером 0 800 300 466, та дізнайтеся, яким чином можна відновити код поповнення рахунку;
    5. Якщо виникають будь-які інші проблеми з поповненням рахунку придбаною карткою (картка була використана раніше або підроблена), звертайтесь до пункту продажу, де ви придбали картку. У разі виникнення. Якщо виникають подібні проблеми, ви маєте право звернутись із відповідною скаргою до органів у сфері захисту прав споживачів та правоохоронних органів;
    6. Рекомендуємо ретельно ознайомитися з правилами поповнення рахунку, наведеними на зворотному боці кожної картки. Пам’ятайте, що нанесений на картці код поповнення є конфіденційною інформацію та не повинен повідомлятись жодній сторонній особі, навіть якщо така особа заявляє, що діє від імені компанії «Київстар».

    Нагадуємо, що компанія «Київстар» ніколи не проводила й не проводитиме жодних акцій, в яких треба повідомляти оператору чи будь-якій іншій особі код поповнення рахунку або переказувати кошти на рахунок оператора чи будь-якої іншої особи.

    Пам’ятайте: лише ваше відповідальне ставлення до поповнення рахунку може стати надійною запорукою захисту вашого мобільного рахунку від зловмисників.

Враховуючи, що відповідно до ст. ст. 69,70 Закону України «Про телекомунікації», номерний ресурс видається оператору з метою законного вторинного перерозподілу, тобто, виділення абонентам, абонент має право використовувати телефонний номер тільки з метою отримання телекомунікаційних послуг. Продавати, передавати або якимось іншим чином відчужувати на комерційній основі свій телефонний номер абонент права не має.

Будь-який розподіл телефонних номерів без наявності відповідних дозвільних документів є порушенням законодавства, а саме: Закону України «Про телекомунікації» та «Правил надання і отримання телекомунікаційних послуг», які затверджені Постановою Кабінету Міністрів України № 720 від 09.08.2005 року, що полягає у використанні SIM-карт як складової частини кінцевого телекомунікаційного обладнання на комерційній основі. Такі дії споживачів телекомунікаційних послуг мають також ознаки діяльності, що здійснюється без відповідних дозволів/ліцензій, та спричиняє значну матеріальну шкоду оператору телекомунікацій.

Як не потрапити на гачок мобільних шахраїв:

  1. Не надто довіряйте інформації, яку отримуєте від незнайомців через мобільний телефон, перевіряйте її.
  2. Не повідомляйте коди поповнення рахунків незнайомим особам.
  3. Не передавайте третім особам логін та пароль доступу в систему «Мій Київстар».
  4. Перевіряйте послуги, які надаються за короткими номерами, в телеком-оператора (на сайті або за номером 0 800 300 466).
  5. Щоб шахраї не скористалися вашою особистою інформацією, встановлюйте PIN-код на SIM-карту та пароль блокування телефону.

Що робити, якщо ви потрапили на гачок мобільних шахраїв

Якомога швидше повідомити про те, що сталося, в правоохоронні органи за тел. 102 та в Київстар за номером 0 800 300 466.

Якщо після своєчасного звернення на рахунку зловмисника буде знайдено кошти потерпілого, то його рахунок заблокують, а гроші повернуть на рахунок постраждалого. Якщо коштів на рахунку не буде, щоб повернути їх, потрібне відповідне рішення суду.

Будьте пильними та не вагайтеся звертатися за консультацією чи порадою до Київстар.