Новини і акції

Big Data Київстар: кількість внутрішніх туристів в Україні у 2020 році зменшилася на 17%

09.10.2020

Наприкінці весни та влітку 2020 року 7,3 млн абонентів Київстар подорожували Україною. Це на 17% менше, ніж за аналогічний період 2019 року. Щоб з’ясувати це та допомогти покращити туристичний потенціал регіонів України, Київстар провів аналіз знеособлених даних* мобільності  різних груп абонентів з травня по серпень 2020 року.

«Така аналітика побудована на машинних алгоритмах Big Data, яку ми в Київстар постійно вдосконалюємо та на її основі розробляємо аналітичні продукти для бізнесу. Big Data – це один із стратегічних напрямків у Київстар. Потенціал у нього величезний, адже аналітика  допомагає в розвитку різних smart-екосистем, в тому числі міст та регіонів з точки зору туристичного потенціалу або покращення інфраструктури. І це підтверджують самі клієнти», - коментує директор з розвитку нових напрямків бізнесу Київстар, Ілля Польшаков.

Враховуючи карантинні обмеження, кількість внутрішніх туристів зменшилася. Але протягом травня-серпня 2020 року вони здійснили 11,5 мільйонів поїздок Україною. Тобто, у середньому кожна друга людина подорожувала двічі.

У трійку міст з населенням понад 500 тисяч осіб, жителі яких подорожували найактивніше, увійшли Київ, Львів та Запоріжжя. Цей рейтинг міст складено на основі відсотка абонентів Київстар, які  проживають у цих містах та їздили країною. Наприклад, у Києві це 40%, у Львові – 38%, а в Запоріжжі – 35%.    

Серед міст з населенням до 500 тисяч осіб лідером за туристичною мобільністю стала Вінниця - 44% абонентів Київстар із цього міста подорожували Україною. А серед невеликих міст, з населенням до 100 тисяч, найбільш активними були абоненти зі Славутича – більше половини з них мандрували країною.

Лідером за кількістю прибувших туристів також виявився Київ, за чотири місяці його відвідало понад 450 тисяч гостей. На другому місці опинилося місто Одеса, тут побувало майже 400 000 подорожуючих. А Білгород-Дністровський район Одеської області опинився на третьому місці, з 370 тисячами туристів.

Київстар проаналізував не лише ті місця, куди приїхало найбільше туристів. А й ті, які мають високий туристичний потенціал. Для цього був складений рейтинг районів, де на одного місцевого жителя була найбільша кількість туристів. Цей рейтинг очолив Березанський район Миколаївської області, де на кожного місцевого жителя було зафіксовано 13 туристів. На другому місці – Якимівський район Запорізької області, тут було 10 туристів на одного місцевого. А на третьому місці опинився Скадовський район Херсонської області, тут було 8 туристів на кожного мешканця району. 

В цілому українці у 2020 році віддавали перевагу відпочинку саме на морських курортах Одеської, Запорізької, Херсонської та Миколаївської областей. Наприклад, на Одещині побувало майже 1,6 млн туристів – це є найбільшим показником за відвідуваністю серед всіх областей України. У порівнянні з 2019 роком морські курорти втратили найменшу кількість туристів – лише 8%. Найбільше зменшилася кількість туристів на Західній Україні – на понад 20%.

 

Довідка про методологію:

Під час дослідження Київстар використовував знеособлені дані груп абонентів, які подорожували в інші області або інші райони в межах своєї області (за винятком сусідніх районів).  Враховувалися поїздки на термін від 3 до 22 днів, щоб уникнути у статистиці робочих поїздок або переїздів. Ці дані аналізувалися за період з 1 травня по 31 серпня 2020 року.

Порівнювалася кількість абонентів Київстар, які проживають в межах району та кількість абонентів Київстар, які відвідували цей район на термін від 3 до 22 днів.

Довідка про Київстар:

Київстар – найбільший український оператор телекомунікацій, що надає послуги зв’язку та передачі даних на основі широкого спектру мобільних та фіксованих технологій, у тому числі зв’язку 3G та 4G для 25,4 млн абонентів. Акціонери Київстар – міжнародна Група VEON Ltd, офіс в Нідерландах. Акції Групи знаходяться в обігу на фондових біржах  NASDAQ (Нью-Йорк) та Euronext (Амстердам). Київстар понад 20 років працює в Україні і є найбільшим платником податків до бюджету на телеком ринку, одним з найкращих роботодавців та соціально відповідальною компанією. Додаткова інформація: pr@kyivstar.net.