Опитування Київстар: понад 47% випадків шахрайства — обіцянка виграшу чи перемоги в неіснуючих акціях

25.10.2022

Дотримання кібер- та інформаційної гігієни — життєво необхідна навичка, а надто в умовах гібридної війни. Це стосується кожного користувача ґаджетів — від кнопкового телефону до планшета та комп’ютера. Адже від цього залежить власна безпека, а подекуди й безпека інших людей.

Впродовж жовтня в Україні та світі проходить Місяць кібербезпеки. Київстар традиційно долучається до активностей, з метою привернути увагу суспільства до питань кіберзахисту та відповідальної поведінки у кіберпросторі. Уже другий рік поспіль телеком оператор проводить опитування серед користувачів, аби з’ясувати, наскільки серйозно вони сприймають загрози кібершахрайства.

«Є позитивні зрушення у ставленні українців до кібербезпеки. Це важливо, адже найчастіше кібершахрайство – це соціальна інженерія, де шахраї вдаються до психологічних підходів, щоб виманити матеріальні цінності або персональні дані. Це ж стосується й інформаційної гігієни: не вміючи відрізнити правди від вигадки, люди ризикують опинитися в неприємних ситуаціях», — говорить директор з кібербезпеки Київстар, Юрій Прокопенко.

В опитуванні Київстар взяли участь понад 700 користувачів ґаджетів. Реакція опитаних на дії шахраїв:

  • 97,3% – НЕ виконають вказівок щодо операцій з банківською картою, якщо отримають дзвінок з незнайомого номеру;
  • 94,7% – НЕ повідомлять даних, якщо до них зателефонує нібито співробітник мобільного оператора/банку, щоб дізнатись код чи пароль з SMS;
  • 81,2% – перевіряють достовірність інформації, коли отримують повідомлення про виграш від незнайомого адресата;
  • 77,5% – шукають першоджерело інформації перед тим, як перейти за посиланням, що надійшло в SMS-повідомлені чи на e-mail;
  • 77,9% – знають, що у випадку кібершахрайства потрібно повідомити Кіберполіцію та Поліцію;
  • 60,5% – вдаються до додаткових заходів із запобігання шахрайства на пристроях (мобільному телефоні, комп’ютері тощо);
  • 60,5% – захищають фінансовий номер телефону, верифікований банком.

Київстар вже кілька років поспіль проводить кампанію з інформаційної та кібергігієни та закликає завжди дотримуватись правил інформаційної та кібергігієни, вони досить прості та допомагають уникнути неприємних ситуацій:

  • Споживайте інформацію з перевірених джерел і не дозволяйте впливати на вашу свідомість;
  • Обережно ставтеся до дзвінків та звернень від незнайомців. Особливо, якщо вам обіцяють матеріальну винагороду або загрожують. При першій підозрі, що ви маєте справу зі зловмисником — кладіть слухавку та повідомляйте Кіберполіцію.

Більше про профілактику мобільного шахрайства.

Довідка про Київстар

Київстар — найбільший український оператор електронних комунікацій, що станом на червень 2022 року обслуговував 24,8 млн абонентів мобільного зв’язку та понад 1,2 млн абонентів «Домашнього інтернету». Компанія надає послуги на основі широкого спектра мобільних і фіксованих технологій, у тому числі 4G. Клієнтам компанії доступні можливості мобільного, фіксованого зв’язку й інтернету, конвергентні рішення, послуги з організації кіберзахисту, а також рішення Big Data, IoT, Cloud solutions, мобільні фінансові послуги, цифрове ТБ та ін. Київстар активно допомагає абонентам, суспільству і країні долати складнощі воєнного часу. У 2022 році компанія перерахувала благодійним фондам 104 млн грн допомоги на вирішення гуманітарних потреб, надала абонентам безкоштовних послуг і бонусів у сумі еквівалентній 563 млн грн, власним коштом підключає до швидкісного інтернету бомбосховища і модульні будинки для переселенців. Київстар підтримав ініціативу Президента України по залученню коштів на відбудову України і виділив 300 млн грн на відновлення цифрової інфраструктури.

Акціонер Київстар – міжнародна Група VEON. Акції Групи знаходяться на фондових біржах NASDAQ (Нью-Йорк) та Euronext (Амстердам). Київстар 24 роки працює в Україні та визнаний найбільшим платником податків на телеком-ринку, кращим роботодавцем і соціально відповідальною компанією.

Додаткова інформація: pr@kyivstar.net.