close
Обрати: регіон район

Новини та акцiї

Тренди 2018 року в телекомі, маркетингу, кібербезпеці та digital

27.12.2017

Напередодні 2018 року топ-менеджери Київстар поділились інформацією про перспективи 4G, Big Data, чат-боти, безпеку, емоційне залучення та інші тенденції 2018 року.

 

Петро Чернишов, президент Київстар, про розвиток телеком ринку:

2018 рік пройде під знаком 4G. Вже зараз Київстар підготував свою мережу до запуску мобільного інтернету нового покоління на частотах 1800 МГц і придбав додаткове радіообладнання для 500 базових станцій для включення 4G на частотах 2600 МГц – аукціон на них буде першим. Ми сподіваємось, що 4G буде в Україні вже у пешій половині 2018. Київстар, до речі, допомагає абонентам підготуватись до запуску нових технологій, запровадивши сервіси для перевірки чи підтримує смартфон і SIM карта 4G https://kyivstar.ua/uk/4g.

Важливий фактор, який вплине на ринок телекомунікацій - зростання трафіку мобільного інтернету. Наприклад, наші абоненти активно використовують безлім-тарифи Київстар і деякі «скачують» по 100 ГБ на день (такі є також), а загалом українці активно використовують мобільний інтернет для спілкування з близькими, роботи, навчання, розваг, закупок – та для усього.

Компаніям недостатньо просто бути присутніми в інтернеті, треба вміти правильно спілкуватись зі своїми клієнтами онлайн. Деякі цифри – наш розумний чат-бот Зоряна щомісяця проводить 100 тис. діалогів, 85% з яких не потребують подальшої участі оператора. Ми першими серед українських телеком-операторів запустили онлайн-спільноту. Її особливість у тому, що користувачі самі допомагають один одному вирішувати питання щодо продуктів та послуг, діляться досвідом, пропонують удосконалення. За три місяці існування спільноти до неї долучились понад 3,5 тис. користувачів.

Останні кілька років в Україні відбувається поступове покращення взаємодії бізнесу та держави. В усякому випадку, для телеком-бізнесу. Я дуже сподіваюсь, що у 2018 році окрім двох аукціонів на 4G, отримають позитивне рішення ще кілька важливих питань: буде збільшено норми випромінювання базових станцій та відмінено санітарні паспорти, запустяться мобільні гроші, буде запроваджено технологічну нейтральність – можливість запускати будь-які сервіси на будь-яких частотах, що, у першу чергу дасть можливість розгорнути мережу 3G у діапазоні 900МГц. У цілому, я сподіваюсь, що 2018-й буде ще більш вдалим, ніж рік, що минає.


 

Павло Даніман, директор з маркетингу Київстар, про тренди у маркетингу:

Наступного року споживання відео буде тільки зростати. Зрозуміло, що вже зараз виникають нові формати взаємодії із цим типом контенту – впровадження AR і VR-технологій. Наприклад, ми зробили віртуальний 3D-ролик по спектаклю «Вартові мрій» у партнерстві зі Starlight Entertainment, – просто робити відео вже недостатньо, потрібне вміння правильно донести його споживачеві. Маркетинг стане ще більш персоніфікованим. Ми вже 2 роки створюємо персональні пропозиції для клієнтів, адже вони хочуть більшого. Не просто особисті пропозиції, а особисту пропозицію у потрібний момент. Ми переходимо від one-to-one marketing до one-to-moment marketing. Це великий виклик навіть для технологічних компаній, але я переконаний, що ми успішно його подолаємо.

Data-driven маркетинг продовжить бути трендом і в наступному році. Рішення з бізнес-питань вже приймаються виходячи не стільки з аналітичних звітів, а з даних, що отримані у режимі реального часу. Це дозволить бути більш гнучкими – компанія може швидко відкоригувати розміщення реклами, оцінити ефективність комунікацій з клієнтами, розробити той чи інший новий продукт, виходячи з реальних потреб клієнтів.

Якщо бізнес-процеси стають більш складними, то комунікації навпаки намагаються бути більш простими й людянішими. Майбутній рік – це діалог з серцем споживача, а не його гаманцем. Створення індивідуального досвіду за допомогою залучення у бренд-історію створює тривалий емоційний зв’язок з клієнтом. Підхід emotional engagement, без сумніву, є трендом комунікацій 2018 року.


 

Олександр Денисенко, директор з безпеки Київстар:

Кількість кіберзагроз та кібератак за останні кілька років суттєво зросла, а Україна виявилась в одному з епіцентрів міжнародної гібридної війни. Це значить, що кожна компанія в нашій країні може стати мішенню для різного роду кібератак, метою яких є отримання конфіденційної інформації та/або порушення працездатності інфраструктури. І в наступному році нам усім необхідно «бути озброєними», крім стандартних рекомендацій з безпеки – компанії приходять до розуміння, що крім складних паролів, забороні на встановлення сторонніх програм, якісного файєрволу та ін, важливо, щоб кібербезпека стала більш значимою частиною і до її організації застосовувався системний підхід, оскільки навичок та IT-спеціалістів може виявитись вже недостатньо для забезпечення безперервності роботи та конфіденційності даних.

Другий важливий аспект, на який варто звернути увагу – з травня 2018 року почне діяти Загальний регламент із захисту даних, який прийнято Європейським парламентом. Не дивлячись на те, що його прийнято ЄС, його дія розповсюджується на українські компанії, якщо вони збирають та оброблюють персональні дані громадян ЄС. Порушення положень цього Регламенту підпадають під адміністративні штрафи у розмірі до 20 млн євро або, стосовно господарського суб’єкта, у розмірі до 4% від загального річного обороту країни за увесь попередній фінансовий рік, залежно від того, яка сума більша.


 

Віталій Султан, Digital-директор Київстар:

Усе, що буде відбуватись у сфері IT, стартапів, digital-проектів наступні кілька років у тій чи іншій мірі буде тісно пов’язане із AI – штучним інтелектом. Наприклад, повністю міняється роль автоматизації. Якщо раніше була ета – просто зменшити рутинну роботу людини машинними алгоритмами, то зараз задача автоматизації – ще й збір даних у кожній можливій точці про кожну можливу дію. На них пізніше будуються алгоритми машинного навчання. Зараз виділяють три типи штучного інтелекту - narrow AI, general AI, super AI. Перший тип – той, який вирішує задачі у вузькій предметній галузі, наприклад Google картах для прокладання оптимальних маршрутів. Інший – general AI, здатний вирішувати універсальні завдання, наприклад, працює по цілому ряду запитів і формує відповіді, використовуючи різні моделі, і виходячи з декількох наборів даних. Третій - super AI, намагається зрівнятись з IQ людини – його ми бачимо поки тільки у фантастичних фільмах, хоча я особисто переконаний, що у найближче десятиліття ми побачимо роботу супер-інтелекту в реальному житті.


 

Ганна Захараш, директор з корпоративних комунікаціям Київстар:

PR помер, PR живий, PR буде завжди – ця дискусія точиться вже не один рік. Насправді, комунікації з різними аудиторіями просто трансформувались. По-перше, нереально взаємодіяти тільки зі ЗМІ – соцмережі створили з далеких від преси людей лідерів думок. Комунікація зразу стає публічною та має бути розрахована на всіх, хто може її бачити. По-друге, залишились минулому традиційні інструменти і канали PR – тепер усі комунікації, незалежно від того, маркетингові вони, чи рекламні або корпоративні, стали 360. По-третє, PR-спеціалісти, слідом за маркетологами, створюють все більш емоційні та прості комунікації, об’єднуючи розрізнені проекти у великі, зрозумілі цільовій аудиторії, платформи. Так ми вчинили з нашими соціальними та благодійними проектами – тепер вони будуть існувати на єдиній платформі Sharity.

Рік обіцяє бути дуже цікавим та яскравим – адже digital дозволяє швидко збирати зворотній зв’язок від аудиторії, корегувати комунікацію, виходячи з її ефективності.

 

 

 

Бізнесу
Допомогти?

{{ thanksData.thanksTitle }}

{{ thanksData.thanksBody }}